Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odvodnění stavební jámy - numerická analýza
Krejzar, Vojtěch ; Boštík, Jiří (oponent) ; Miča, Lumír (vedoucí práce)
Předmětem práce je numerická analýza odvodnění stavební jámy. Úvodem jsou zmíněny příklady z praxe a shrnuty potřebné teoretické podklady. Jednotlivé dílčí problémy jsou modelovány jako 2D a 3D úlohy na zvoleném příkladu stavební jámy. Jsou srovnávány s analytickým řešením a teoretickými poznatky o daném problému. Studie se zaměřují na stanovení přítokového množství, tvar depresní křivky, určení velikosti numerického modelu a vliv hustoty sítě konečných prvků. Analyzovány jsou případy stacionárního proudění s volnou hladinou, povrchově odvodněná hydraulicky dokonalá stavební jáma, dokonalá a nedokonalá studna, soustava studní a pažená stavební jáma. V práci je navržen způsob modelování studny v MKP. Hlavním výstupem pak je 3D analýza odvodnění pažené stavební jámy pomocí soustavy nedokonalých studní.
Odvodnění stavební jámy - numerická analýza
Krejzar, Vojtěch ; Boštík, Jiří (oponent) ; Miča, Lumír (vedoucí práce)
Předmětem práce je numerická analýza odvodnění stavební jámy. Úvodem jsou zmíněny příklady z praxe a shrnuty potřebné teoretické podklady. Jednotlivé dílčí problémy jsou modelovány jako 2D a 3D úlohy na zvoleném příkladu stavební jámy. Jsou srovnávány s analytickým řešením a teoretickými poznatky o daném problému. Studie se zaměřují na stanovení přítokového množství, tvar depresní křivky, určení velikosti numerického modelu a vliv hustoty sítě konečných prvků. Analyzovány jsou případy stacionárního proudění s volnou hladinou, povrchově odvodněná hydraulicky dokonalá stavební jáma, dokonalá a nedokonalá studna, soustava studní a pažená stavební jáma. V práci je navržen způsob modelování studny v MKP. Hlavním výstupem pak je 3D analýza odvodnění pažené stavební jámy pomocí soustavy nedokonalých studní.
Monitoring sedání podloží násypů dopravních staveb
Karlín, Petr ; Novotný, Jan (vedoucí práce) ; Kudrna, Zdeněk (oponent)
Během každé dopravní stavby se využívá násypů, proto je důležité vykonat podrobný geologický průzkum. Úkolem průzkumu je stanovení vlastností základové půdy (podloží) pro tyto násypy, mosty a jiné objekty závislé na zatížení. U mnoha objektů se projeví nežádoucí snížení násypu během času, tento jev je způsobem především konsolidací podložních vrstev. Pro lepší predikci hodnot sedání se na základě parametrů získaných z inženýrsko-geologického průzkumu počítají hodnoty konsolidace. V rámci sledování (monitoringu) se měří výšková změna podloží vztažená k referenčnímu bodu. Tyto hodnoty jsou dále zpracovávány a porovnávány s výpočtem. V práci je snaha o unifikaci závislosti zatížení ku sedání, popřípadě zatížení a čas potřebný na 90% konsolidaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.